Saturday, December 18, 2010

Negatif Oh Negatif

Adakah kasih sayang yang hadir dipertengahan hidup kita selalunya tidak pernah membawa kegembiraan?? Ianya lebih kepada kebencian, menyampah, meluat dan segala2 yang negatif dalam hari2 yang mengisi hidup kita?? ditambah pula ianya hadir tanpa diminta untuk hidup kita.  Walhal ia sepatutnya hadir untuk lebih menyeri,mengembira dan membahagiakan kita.

Mengapa yang negatif itu selau ada??
Mengapa yang negatif itu tidak diubah kepada yang positif??
Mengapa hanya yang sedar tentang unsur negatif ini mengubah bersendirian cirinya kepada positif??
Mengapa unsur negatif yang itu tidak mengubah cirinya kepada positif bersama2??

Adakah ianya tidak sedar bahawa ia adalah unsur negatif yang perlu berubah kepada unsur positif??
Bagaimanakah cara untuk menyedarkannya??

Aku dah berkorban...
Aku dah bertukar daripada negatif kepada positif...
Aku dah bosan dengan keadaan ini...
Apa lagi yang perlu aku lakukan untuk kecapinya??

Aku buntu...
Aku memohon pada-Nya untuk tunjukkan aku jalan yang betul dan sesuai untuk mengecapi kegembiraan dan kebahagian didunia dan akhirat...

No comments:

Post a Comment